Regulamin serwisu internetowego www.sunce.pl

§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Definicje:
    1. Serwis – serwis internetowy Pośrednika dostępny pod adresem www.sunce.pl;
    2. Pośrednik – Anna Pszon prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „ANNA PSZON” z zakładem głównym pod adresem: ul. Leszczyńskiego 4/29, 50-078 Wrocław, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 7532274612, REGON: 382679406, adres e-mail: biuro@sunce.pl, nr telefonu: (+48) 886 617 374;
    3. Klient – Konsument lub Przedsiębiorca korzystający z Usług oferowanych za pośrednictwem Serwisu;
    4. Konsument – konsument, w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub – w wypadkach przewidzianych przez przepisy prawa – ograniczoną zdolność do czynności prawnych, korzystająca z Usług świadczonych za pomocą Serwisu;
    5. Przedsiębiorca – przedsiębiorca, w rozumieniu art. 43¹ Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, korzystająca z Usług świadczonych za pomocą w Serwisu;
    6. Dowód fiskalny – faktura, rachunek lub inny dowód przekazany Klientowi w związku z realizacją Umowy;
    7. Formularz kontaktowy – dostępny w Serwisie formularz, umożliwiający Klientowi złożenie Rezerwacji;
    8. Obiekt – miejsce noclegowe (apartament, willa, pokój w hotelu) prezentowane na stronie Serwisu;
    9. Wynajmujący – podmiot dysponujący tytułem prawnym do Obiektu, z którym zawierana jest przez Klienta Umowa za pośrednictwem Serwisu;
    10. Usługa – usługi rekreacyjne oraz inne związane z wypoczynkiem świadczone przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu lub usługi świadczone przez Wynajmującego za pośrednictwem Serwisu – polegające na oferowaniu najmu Obiektu;
    11. Usługodawca – podmiot oferujący za pośrednictwem serwisu usługi rekreacyjne oraz usługi związane z wypoczynkiem;
    12. Regulamin – niniejszy regulamin Serwisu, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
    13. Umowa – umowa zawarta przez Klienta za pośrednictwem Serwisu z Usługodawcą lub Wynajmującym Obiekt;
    14. Rezerwacja – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia umowy z Usługodawcą lub Wynajmującym za pośrednictwem Serwisu;
    15. Materiały – zdjęcia oraz pozostałe materiały (w tym w szczególności teksty, grafiki, logotypy, kody źródłowe) będące utworami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j.: Dz. U. z 2019 r. poz. 1231, 2245), zamieszczone w Serwisie i będące własnością Pośrednika lub użyte przez Pośrednika za zgodą osoby lub podmiotu trzeciego, któremu przysługują prawa własności intelektualnej do Materiałów;
    16. Treści Klienta – wszelkie informacje wytwarzane lub dostarczane przez Klienta w ramach korzystania z Serwisu, w szczególności opinie o Obiektach i Usługach oraz komentarze;
    17. Polityka prywatności – dokument dostępny w Serwisie, określający zasady związane z przetwarzaniem danych osobowych przez Pośrednika, a jednocześnie będący wypełnieniem przez niego obowiązku informacyjnego w zgodzie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych;
    18. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny;
    19. DSA – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 Października 2022 r. w Sprawie Jednolitego Rynku Usług Cyfrowych oraz Zmiany Dyrektywy 2000/31/WE (Akt o Usługach Cyfrowych).
  2. Serwis dostępny pod adresem internetowym www.sunce.pl jest prowadzony przez Pośrednika.
  3. Niniejszy Regulamin stosuje się do usług świadczonych przez Pośrednika za pośrednictwem Serwisu.
  4. Niniejszy Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie za pośrednictwem Serwisu, który umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie, tak aby można było się z nim bez problemu zapoznać.
  5. Usługi świadczone drogą elektroniczną przez Pośrednika polegają na umożliwieniu złożenia Rezerwacji poprzez wiadomość mailową do Pośrednika lub wypełnienie Formularza kontaktowego zamieszczonego na stronie Serwisu.
  6. Przed wypełnieniem Formularza kontaktowego Klient jest proszony o zapoznanie się z treścią Regulaminu, Polityki prywatności oraz ich akceptację. W przypadku dokonania Rezerwacji drogą mailową Pośrednik prześle Klientowi w wiadomości zwrotnej Regulamin oraz Politykę. Klient przed dokonaniem zapłaty powinien zapoznać się z ww. dokumentami.
  7. Niedozwolone są jakiekolwiek próby wprowadzania do systemu informatycznego Serwisu szkodliwych danych (linki w opisach, oprogramowanie złośliwe, w tym boty, wirusy, pliki szpiegujące, „robaki” etc.).
  8. W Serwisie mogą być organizowane promocje na wybrane usługi z oferty Serwisu. O zasadach dotyczących Promocji decyduje Pośrednik, podając je do wiadomości publicznej na stronie Serwisu.
  9. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o usługach podane w Serwisie przez Pośrednika, w szczególności opisy, parametry oraz ceny usług, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
  10. Do korzystania z Serwisu jest niezbędny komputer z procesorem min. 200MHz, 64MB RAM, kartą graficzną obsługującą rozdzielczości 800×600 i 256 kolorów oraz przeglądarka stron internetowych (Internet Explorer (wersja >= 6.0), Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari), a także klawiatura lub inne urządzenie wskazujące, umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych.
  11. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klienta będącego jednocześnie konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu cywilnego, przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami pierwszeństwo mają te przepisy.
  12. W związku z postanowieniami Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA) Pośrednik wyznaczył punkt kontaktowy służący do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych, a także z Klientami w postaci adresu e-mail: biuro@sunce.pl.
  13. Począwszy od dnia 1 stycznia 2021 r. – w przypadku Przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), który zawiera Umowę związaną bezpośrednio z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, gdy jednocześnie z treści Umowy wynika, że nie posiada ona dla takiego Przedsiębiorcy charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez takiego Przedsiębiorcę działalności gospodarczej udostępnionego w CEIDG (w tym w szczególności z numerów PKD) – postanowienia niniejszego Regulaminu dotyczące Klienta będącego Konsumentem stosuje się również do takiego Przedsiębiorcy, z wyłączeniem przepisu art. 558 § 1. zdanie drugie Kodeksu cywilnego. Wobec Przedsiębiorcy, o którym mowa w niniejszym punkcie, począwszy od dnia 1 stycznia 2021 r. nie stosuje się również przepisów art. 563 oraz art. 567 § 2. Kodeksu cywilnego.
  14. Pośrednik prowadzi również w social mediach grupy lub fanpage Serwisu, do których stosuje się odpowiednio § 1 ust. 12, § 2 ust. 5-22 Regulaminu.

§ 2. ZASADY KORZYSTANIA Z SERWISU ORAZ ZASADY DOTYCZĄCE MODEROWANIA TREŚCI

  1. Klient jest obowiązany do korzystania ze Serwisu w sposób zgodny z obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich. Korzystanie z Serwisu dla Klientów jest całkowicie dobrowolne.
  2. Świadcząc usługi, Pośrednik dokłada należytej staranności przy realizacji Rezerwacji.
  3. Aby móc w pełni wykorzystać możliwości Serwisu, konieczne jest dokładne zapoznanie się z treścią Regulaminu i Polityki prywatności.
  4. Podczas korzystania z Serwisu obowiązkiem Klienta jest podanie prawdziwych, zgodnych ze stanem faktycznym danych i informacji.
  5. Pośrednik nie ponosi odpowiedzialności za Treści Klienta zamieszczane w Serwisie, w przypadkach gdy Pośrednik:
    1. nie ma faktycznej wiedzy o nielegalnej działalności lub nielegalnych Treściach Klienta, a w odniesieniu do roszczeń odszkodowawczych – nie wie o stanie faktycznym lub okolicznościach, które w sposób oczywisty świadczą o nielegalnej działalności lub nielegalnych Treściach Klienta, lub
    2. podejmuje bezzwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych Treści Klienta, gdy uzyska taką wiedzę lub wiadomość.
  6. Zabronione jest przekazywanie za pośrednictwem Serwisu danych osobowych osób trzecich bez zgody tych osób. W przypadku osób fizycznych nieposiadających pełnej zdolności do czynności prawnych działają ich przedstawiciele ustawowi/opiekunowie prawni.
  7. Klient w przypadku zamiaru umieszczania w Serwisie Treści Klienta jest zobowiązany do zachowania zgodnego z zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami, w tym do należytego i merytorycznego posługiwania się językiem pisanym.
  8. Klient nie może zamieszczać Treści Klienta, które stanowią nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA), przepisów powszechnie obowiązujących lub w inny sposób niezgodnych z Regulaminem lub dobrymi obyczajami, co oznacza w szczególności, że nie może on zamieszczać Treści Klienta, które:
    1. są niezgodne z tematyką danego modułu tematycznego lub grupy zainteresowań;
    2. zawierają linki lub inne treści o charakterze spamu;
    3. służą prowadzeniu działalności konkurencyjnej wobec Pośrednika, np. promowaniu konkurencyjnych serwisów internetowych;
    4. służą prowadzeniu niedozwolonych działań reklamowych, promocyjnych, marketingowych, w szczególności poprzez zamieszczanie reklam, sprzedaż oraz promowanie produktów, usług, projektów, zbiórek;
    5. stanowią jakikolwiek utwór w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych w sposób naruszający prawa własności intelektualnej osoby lub podmiotu trzeciego, któremu takie prawa przysługują;
    6. powielają treści, które pojawiały się wcześniej w Serwisie w ramach danego modułu tematycznego lub grupy zainteresowań;
    7. dotyczą spraw technicznych związanych z funkcjonowaniem Serwisu;
    8. służą prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. próbom oszustwa i wyłudzania środków finansowych od innych Klientów;
    9. nawołują do przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych, w tym zwierząt, lub pochwalają taką przemoc;
    10. propagują jakikolwiek faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa;
    11. nawołują do nienawiści na tle różnic płciowych, seksualnych, narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, lub pochwalają taką nienawiść;
    12. znieważają grupę ludności albo poszczególne osoby z powodu jej przynależności płciowej, seksualnej, narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości;
    13. zawierają treści o charakterze szowinistycznym lub mizoginistycznym, jak również noszące znamiona dyskryminacji płciowej;
    14. zniesławiają lub znieważają jakąkolwiek osobę trzecią;
    15. naruszają dobra osobiste jakiejkolwiek osoby trzeciej;
    16. naruszają prawa autorskie jakiejkolwiek osoby trzeciej;
    17. zawierają wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym;
    18. nawołują do zachowań niebezpiecznych lub pochwalają takie zachowania;
    19. obrażają uczucia religijne;
    20. mogą wywoływać dyskomfort innych Klientów, w szczególności poprzez brak empatii lub szacunku innych Klientów;
    21. w inny sposób są sprzeczne lub niezgodne z prawem.
  9. Zarówno Klient, jak i każda inna osoba mająca dostęp do Serwisu, zobowiązany jest do powstrzymywania się od kopiowania, modyfikowania, rozpowszechniania, przedruku, transmitowania lub wykorzystywania w jakikolwiek inny sposób (w tym w szczególności w celach marketingowych, handlowych lub zarobkowych) Materiałów zamieszczonych w Serwisie bez pisemnej zgody Pośrednika albo innej osoby lub podmiotu trzeciego, któremu przysługują prawa własności intelektualnej do Materiałów, z wyjątkiem korzystania z tych Materiałów w ramach dozwolonego użytku, o którym mowa w przepisach ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (takich jak: Dz. U. z 2019 r. poz. 1231, 2245).
  10. Naruszenie postanowień punktu poprzedzającego mogłoby stanowić naruszenie prawa, a tym samym stanowić podstawę do wszczęcia postępowania cywilnego lub karnego przeciwko osobom lub podmiotom dopuszczającym się takich praktyk.
  11. Klient ponosi wobec Pośrednika oraz osób lub podmiotów trzecich pełną odpowiedzialność za szkody związane z:
    1. naruszeniem przez Klienta postanowień wynikających z pkt. 7 i 8 powyżej;
    2. nieprawidłowym lub nieuprawnionym korzystaniem z Serwisu, jak również za związane z tym problemy techniczne, utratę danych lub inne szkody w działaniu Serwisu, w tym w szczególności za prowadzenie działań, o których mowa w pkt. 3 niniejszego paragrafu;
    3. zamieszczaniem w Serwisie jakichkolwiek utworów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych w sposób naruszający prawa własności intelektualnej osoby lub podmiotu trzeciego, któremu takie prawa przysługują.
  12. Odpowiedzialność Klienta, o której mowa w punkcie poprzedzającym, obejmuje zarówno naprawienie szkody na rzecz Pośrednika oraz osoby lub podmiotu trzeciego, jak również poniesienie dodatkowych kosztów, które wynikły z wyrządzenia szkody, w tym w szczególności kosztów sądowych, kosztów zastępstwa procesowego, kosztów postępowań egzekucyjnych oraz innych uzasadnionych kosztów poniesionych przez Pośrednika w związku z wyrządzeniem mu szkody oraz w związku z roszczeniami osób lub podmiotów trzecich.
  13. Pośrednik, w przypadku powzięcia informacji, że Klient dopuścił się naruszeń przepisów powszechnie obowiązujących, w tym aktu o usługach cyfrowych (DSA) oraz niniejszego Regulaminu, może podjąć decyzję o następujących ograniczeniach świadczenia usług:
    1. zablokowaniu dostępu do tych treści w Serwisie;
    2. trwałym usunięciu treści z Serwisu;
    3. zawieszeniu Klientowi możliwości korzystania z określonej funkcji przez oznaczony czas;
    4. trwałym uniemożliwieniu Klientowi korzystania z określonych funkcji.
  14. Podjęcie decyzji, o której mowa w pkt. 13 Regulaminu, Pośrednik uzależnia od wagi sprawy i stopnia naruszenia prawa powszechnie obowiązującego lub niniejszego Regulaminu, kierując się zasadami proporcjonalności oraz adekwatności.
  15. Dokonanie określonego ograniczenia nastąpi dopiero po uprzednim przedstawieniu uzasadnienia decyzji Klientowi, który dopuścił się naruszenia. Klientowi przysługuje prawo do odwołania od decyzji Pośrednika na zasadach przedstawionych w uzasadnieniu.
  16. Pośrednik zastrzega, że we własnym zakresie i w wybranych przez siebie momentach może dokonywać weryfikacji Treści Klienta zamieszczanych w Serwisie. Czynności weryfikacyjne są podejmowane przez Pośrednika z należytą starannością i w dobrej wierze. Weryfikacja jest dokonywana w celu wykrycia, identyfikacji i ewentualnego usunięcia, ograniczenia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych treści. Do decyzji odnoszącej się do ograniczenia nielegalnych lub nieodpowiednich Treści Klienta, o których informacje Pośrednik powziął w toku własnych czynności weryfikacyjnych, stosuje się odpowiednio postanowienia pkt. 13-15 niniejszego paragrafu. Czynności weryfikacyjne opisane w niniejszym punkcie nie powodują powstania odpowiedzialności Pośrednika za Treści Klienta, o czym mowa w punkcie 5 powyżej.
  17. W przypadku gdy Klient (w tym każda osoba odwiedzająca nasz Serwis, nawet jeżeli nie złoży zamówienia) w dobrej wierze poweźmie przekonanie, że określone Treści innego Klienta stanowią treści niezgodne z pkt. 7 i 8 niniejszego paragrafu, Klient może powiadomić o tym fakcie Pośrednika za pomocą drogi mailowej na adres: biuro@sunce.pl.
  18. Dla ułatwienia procedury zgłoszeń Pośrednik udostępnia Klientowi formularz zgłoszenia naruszenia, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  19. Zgłoszenie, o którym mowa w pkt. 17 powyżej powinno w szczególności zawierać:
    1. wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że Treści Klienta są niezgodne z Regulaminem;
    2. jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Treści Klienta;
    3. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw;
    4. oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
  20. Pośrednik potwierdza przyjęcie zgłoszenia oraz dokonuje weryfikacji zgłoszeń i czynności następczych zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu (wewnętrzny regulamin weryfikowania skarg i zgłoszeń).
  21. Pośrednik zastrzega, że w przypadku powzięcia jakichkolwiek informacji dających podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwa osób przez Klienta, poinformuje o tym fakcie odpowiednie organy ścigania lub inne właściwe organy publiczne.
  22. Pośrednik umożliwia osobie zgłaszającej naruszenie złożenie odwołania od podjętej przez Pośrednika decyzji w sprawie zgłoszonej Treści Klienta. Odwołanie należy złożyć do Pośrednika niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez zgłaszającego Odpowiedzi na zgłoszenie naruszenia dotyczącej Treści Klienta. W przypadku odmowy uwzględnienia odwołania zgłaszający może skierować sprawę na drogę postępowania sądowego, jeżeli będą istniały ku temu podstawy faktyczne i prawne, zgodnie z postanowieniami końcowymi Regulaminu.

§ 3. WARUNKI ZŁOŻENIA REZERWACJI USŁUGI O CHARAKTERZE REKREACYJNYM ORAZ WYPOCZYNKOWYM

  1. W ramach Serwisu Usługodawcy oferują usługi o charakterze rekreacyjnym oraz wypoczynkowym.
  2. Klient może złożyć Rezerwację, wypełniając Formularz kontaktowy lub kontaktując się na adres e-mailowy wskazany na stronie Serwisu. Rezerwację można składać przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  3. Rezerwacje telefoniczne można składać od poniedziałku do piątku w godzinach 9–19.
  4. Pośrednik przesyła Klientowi drogą mailową potwierdzenie złożenia Rezerwacji w ciągu 24 godzin od złożenia Rezerwacji (w przypadku Rezerwacji złożonych w piątek po godzinie 19 lub w weekend Klient otrzyma odpowiedź w kolejnym dniu roboczym).
  5. Po otrzymaniu potwierdzenia złożenia Rezerwacji i Dowodu fiskalnego Klient powinien dokonać zapłaty kwoty, o której mowa w § 5. pkt 7 Regulaminu w ciągu 7 dni od otrzymania potwierdzenia.
  6. Umowa zostaje zawarta w momencie wpływu kwoty, o której mowa w pkt. poprzednim na rachunek bankowy Pośrednika. Po otrzymaniu zapłaty Pośrednik wyśle Klientowi voucher stanowiący potwierdzenie zawarcia Umowy.
  7. Pośrednik zastrzega sobie prawo do anulowania Rezerwacji, jeżeli Klient, pomimo wezwania, nie uzupełnił w terminie 7 dni braków wymaganych do skutecznej realizacji Rezerwacji.
  8. Klient jest zobowiązany okazać Usługodawcy voucher w dniu realizacji umowy.

§ 4. WARUNKI ZŁOŻENIA REZERWACJI OBIEKTU

  1. Podstawową funkcją Serwisu jest umożliwienie Klientom wyszukania Obiektu oraz złożenia Rezerwacji. Celem uzyskania szerszych informacji na temat Obiektów należy się kontaktować z Pośrednikiem telefonicznie, przez Formularz kontaktowy lub adres e-mail wskazany na stronie Serwisu.
  2. Usługa Pośrednika polega na dokonaniu rezerwacji Obiektu u Wynajmującego w imieniu Klienta. Usługa jest świadczona przez Pośrednika odpłatnie, na zasadach wskazanych w § 5. Regulaminu.
  3. Klient wybiera Obiekt z interesującej go oferty zamieszczonej w Serwisie i dokonuje Rezerwacji poprzez kontakt za pomocą Formularza kontaktowego. Uzupełnienie Formularza kontaktowego o wymagane dane, akceptacja niniejszego Regulaminu, Polityki prywatności oraz wpisanie w treści formularza wiadomości dotyczącej zainteresowania Obiektem są niezbędne do złożenia Rezerwacji (zawarcia Umowy) za pośrednictwem Serwisu.
  4. Rezerwacje można składać za pośrednictwem Formularza kontaktowego lub adresu e-mail Pośrednika przez 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę.
  5. Rezerwacje telefoniczne można składać od poniedziałku do piątku w godzinach 9–19.
  6. Potwierdzenie złożenia Rezerwacji zostanie przesłane Klientowi przez Pośrednika w formie wiadomości e-mail w ciągu 24 godzin od momentu złożenia Rezerwacji (w przypadku Rezerwacji złożonych w piątek po godzinie 19 lub w weekend Klient otrzyma odpowiedź w kolejnym dniu roboczym). Klient jest zobowiązany dokonać zapłaty kwoty, o której mowa w § 5. pkt 6 Regulaminu w terminie 7 dni od otrzymania Dowodu fiskalnego.
  7. Umowa zostaje zawarta w momencie wpływu kwoty, o której mowa w pkt. poprzednim na rachunek bankowy Pośrednika. Po otrzymaniu zapłaty Pośrednik wyśle Klientowi voucher stanowiący potwierdzenie zawarcia Umowy.
  8. Pośrednik zastrzega sobie prawo do anulowania Rezerwacji, jeżeli Klient pomimo wezwania nie uzupełnił w terminie 7 dni braków wymaganych do skutecznej realizacji Rezerwacji.

§ 5. PŁATNOŚCI

  1. Ceny podane w Serwisie wyrażone są w walucie euro i są cenami brutto.
  2. Konwersja waluty euro do złotego odbywa się według średniego kursu NBP obowiązującego w dniu dokonania Rezerwacji.
  3. O całkowitej cenie Rezerwacji Klient jest informowany każdorazowo przed jej dokonaniem.
  4. Dowód fiskalny jest wystawiany przez Wynajmującego najpóźniej do ostatniego dnia zamówionego noclegu. Usługodawca wystawia dowód fiskalny w dniu realizacji Usługi.
  5. Pośrednik nie jest płatnikiem podatku VAT.
  6. Pośrednik przyjmuje od Klienta opłatę za rezerwację Obiektu, która wynosi 10% ceny wskazanej w ofercie Obiektu.
  7. Pośrednik przyjmuje od Klienta opłatę za rezerwację Usługi, która wynosi 15% ceny wskazanej w ofercie.
  8. Klient w celu realizacji Rezerwacji wpłaca opłatę, o której mowa w pkt. 6-7 i upoważnia Pośrednika do wystawiania Dowodu fiskalnego bez podpisu odbiorcy oraz w formie elektronicznej. Klient dokonuje płatności za Rezerwację przelewem na konto bankowe Pośrednika.
  9. Rezerwacja Obiektu i Usługi u Wynajmującego lub Usługodawcy za pośrednictwem Pośrednika może zostać zrealizowana pod warunkiem zaksięgowania 100% kwoty, o której mowa w pkt. 6-7 niniejszego paragrafu na koncie Pośrednika.
  10. Pozostałą część kwoty Klient uiszcza Wynajmującemu lub Usługodawcy w gotówce bezpośrednio po przybyciu do Obiektu lub przed wykonaniem Usługi.
  11. Pośrednik, po zaksięgowaniu wpłaty na swoim rachunku bankowym, zobowiązuje się wystawić voucher, w którym oprócz danych Klienta znajdują się dane Wynajmującego lub Usługodawcy, liczba Klientów objętym voucherem, termin rezerwacji oraz lokalizacja Obiektu lub Usługi, jak również pozostała do uiszczenia kwota.
  12. Usługodawca weryfikuje okazane przez Klienta potwierdzenie rezerwacji w postaci vouchera, który został wystawiony przez Pośrednika i na podstawie podanych w nim informacji zapewnia usługi o charakterze rekreacyjnym lub wypoczynkowym.
  13. Wynajmujący lub Usługodawca nie jest zobowiązany do przyjmowania większej ilości Klientów niż ilość osób wskazana na voucherze.
  14. Wynajmujący nie jest zobowiązany do przedłużania czasu trwania usługi zakwaterowania niż okres podany na voucherze, jak również nie jest zobowiązany do zapewnienia dodatkowych usług niż wymienione na voucherze.

§ 6. ANULOWANIE REZERWACJI

  1. W przypadku anulowania Rezerwacji przez Klienta:
    1. 30 lub więcej dni roboczych przed rozpoczęciem pobytu Pośrednik ma obowiązek zwrócić Klientowi 100% kwoty wpłaconej na konto Pośrednika;
    2. 21 do 29 dni roboczych przed rozpoczęciem pobytu Pośrednik ma obowiązek zwrócić Klientowi 50% kwoty wpłaconej na konto Pośrednika;
    3. 8 do 14 dni roboczych przed rozpoczęciem pobytu Pośrednik ma obowiązek zwrócić Klientowi 20% kwoty wpłaconej na konto Pośrednika;
    4. 1 do 7 dni roboczych przed rozpoczęciem pobytu i w dniu rozpoczęcia biegu terminu pobytu Klientowi nie przysługuje zwrot kwoty wpłaconej w związku z Rezerwacją.
  2. W przypadku anulowania rezerwacji przez Pośrednika, Wynajmującego lub Usługodawcę, Pośrednik ma obowiązek zwrócić Klientowi 100% wpłaconej zaliczki.

§ 7. REKLAMACJE

  1. Wszelkie nieprawidłowości dotyczące funkcjonowania Serwisu należy zgłaszać na adres e-mail Pośrednika.
  2. Wszelkie niezgodności oferty z opisem np. braki w wyposażeniu Obiektu, inne problemy związane z pobytem w Obiekcie (np. uszkodzenia urządzeń będących na wyposażeniu, awarie sprzętu, problemy z dostępem do Internetu, hałaśliwe sąsiedztwo itp.), a także nieprawidłowości związane z pozostałymi usługami świadczonymi przez Usługodawców, należy natychmiast zgłaszać bezpośrednio Wynajmującemu lub Usługodawcy. Skargi oraz reklamacje skierowane do Pośrednika zostaną niezwłocznie przekazane Wynajmującemu lub Usługodawcy.
  3. Pośrednik nie ponosi odpowiedzialności za realizację oferty przez Wynajmującego lub Usługodawcę, ale dołoży wszelkich starań, żeby pomóc stronom rozwiązać polubownie powstałe spory.

§ 8. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Klientom będącymi Przedsiębiorcami.
  2. Klientowi będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą, o którym mowa w §1 pkt 12) Regulaminu nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy, zgodnie z art. 38 pkt 12) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta – zgodnie z którym prawo odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do umów o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.

§ 9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Pośrednik jest Administratorem danych osobowych Klientów w zakresie, w jakim obsługuje ich zapytania oraz podejmuje działania zmierzające do złożenia Rezerwacji.
  2. Wynajmujący lub Usługodawca są Administratorem danych osobowych Klientów, z którymi zawarli umowę.
  3. Pośrednik jako Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO), ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz innymi właściwymi przepisami o ochronie danych osobowych. Wszelkie szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych zostały zawarte w Polityce prywatności.

§ 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Pośrednik zastrzega sobie prawo do wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu z Serwisu spowodowanych jego serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem jego funkcjonalności. Jednocześnie Pośrednik zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, by wspomniane przerwy odbywały się w godzinach nocnych i trwały jak najkrócej.
  2. Pośrednik zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w momencie wyraźnie wskazanym przez Pośrednika, nie wcześniej jednak niż po 7 dniach od dnia ich ogłoszenia. Rezerwacje złożone przed wejściem w życie zmian, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, będą realizowane na zasadach obowiązujących w momencie ich składania.
  3. Zmiany w Regulaminie mogą być podyktowane:
    1. zmianą warunków świadczonych usług;
    2. koniecznością dostosowania Regulaminu do zmian prawnych;
    3. koniecznością dostosowania Regulaminu do decyzji, wyroku lub innego orzeczenia właściwego sądu lub organu państwowego;
    4. koniecznością spełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Pośredniku;
    5. zmianom redakcyjnym.
  4. Wszelkie spory między Klientem a Pośrednikiem – pod warunkiem ich zgody – rozstrzygane będą  w sposób polubowny lub w obecności niezależnego i bezstronnego mediatora.
  5. Klient będący Konsumentem może ponadto skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, a podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, któremu podlega Pośrednik, jest Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej we Wrocławiu, ul. Ofiar Oświęcimskich 15A, 50-069 Wrocław (strona internetowa: www. https://wiih.ibip.wroc.pl). Klient będący Konsumentem może złożyć swoją skargę również za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  6. W przypadku braku możliwości polubownego rozwiązania sporu sądem właściwym miejscowo do rozpatrywania sporów będzie sąd właściwy we Wrocławiu, a w przypadku Klientów będących Konsumentami sąd właściwy według zasad ogólnych.
  7. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.
  8. Regulamin obowiązuje od dnia 4.04.2024 r.